kita mungkin boleh memiliki raga seseorang,hati seseorang bahkan cinta seseorang, tapi kita tidak boleh memiliki jalan hidup seseorang......

Thursday, September 22, 2011

countdown to 22 years old.. 1

salam..

lg 5 hri dh nk masuk umur 22 tahun..pejam celik pejam celik cepat jer masa berlalu..betul la cakap org masa terus berjalan x menunggu kita.. kalau kita lalai mesti kita terlepas banyak pekara yang menarik dalam hidup kita..

klu dlu x sbr nk dewasa, x mo lg g sek pg2 balik tgh hari, ptg g sek agama malam de kls tambahan plk.rumah tu cuma jadi tempat tido dgn makan jer.. bosan sgt2. rasa macam lambat jer masa nie berlalu...dalam kepala asyik pikir nk cepat besar keja, masuk U hidup berdikari dapat duit sendiri nak duk sendiri..supaya x de mak ayah nk control hidup aku lg.....

tp skrg bila dh dewasa dah masuk U duduk jauh dari family, rasa sayu sgt2... klu time besday msti mak masak sedap2.. walaupun mak x pernah wish tp die x pernah lupakan tarikh2 penting dalam hidup die terutamanya hari2 die lahirkan anak2 die... cuma mungkin cara die lain..

satu pekara yang plg menyentuh hati aku ialah bila aku mula2 masuk asrama dlu2 asal balik jer mesti mak tanya makanan sedap x kat sana? boleh tido nyenyak x kat sana? kawan2 okey x? barang2 cukup x?? macam2 lg la... lps tu aku tanya la x yah la risau sgt smua okey2 la..tiba2 mak cakap mstilah mak risau tiap2 mlm x leh tido sbb pikirkan anak2 jauh dh mkn ke blm? duit ckup x? sihat ke x?tido nyenyak x? kwn2 die okey x? dll... lps dgr tu je trus sayu.. sbb dlu aku nie jahat klu time mkn je msti aku pikir msti mak aku msak sedap2 nie, mkn ramai2 makan kat restauran(hihi)... x sangka la plak tiap kali mkn msti mak aku igt kat aku...lps tu mula la menyesal sbb dok kat hostel..klu sek biasa je kan senang tiap2 hari jmpe mak, mkn mskan mak, tgk tv dgn mak, gosip2 sal jiran2, shoping dan masak same2.. i miss that moment...

klu la boleh di undurkan waktu aku nak jadi anak kecik mak yang sentiasa ada dengan die setiap masa... biar la klu die suke membebel ker? suka paksa2 aku buat benda yang aku x suka, dan suka mrh aku dh x kisah semua tu asalkan mak sentiasa ade depan mata aku.

tp semua tu cuma angan2 jer....masa terus berlalu meniggalkan kita, manusia berubah, umur menigkat dan tanggungjawab semakin banyak,.. jadi apa yang kita boleh buat sekarang ialah terus mencuba untuk menghargai masa yang ada nie dengan sebaik2 nya.. jagn takut untuk mencuba kerana mungkin kita akan terlepas peluang yang paling bermakna dalam hidup kita...

p/s: jgan berharap agar masa akan cepat berlalu kerana kita akan menyesalinya di kemudian hari...

No comments:

Post a Comment